wtorek, 19 stycznia 2016

"Dotyk Julii" Tahereh Mafi - recenzja

Hejka! Dzisiaj zapraszam was na kolejną recenzję. Przypominam jednak, że mój komputer nadal jest zepsuty więc bardzo was przepraszam. Zapraszam !


Autor: Tahereh Mafi
Oryginalny tytuł: Shatter Me
Tytuł: Dotyk Julii
Wydawnictwo: Otwarte
 Liczba stron: 238 
Przełożyła: Małgorzata Kafel

Recenzja lubimyczytac.pl :
„Nie możesz mnie dotknąć – szepczę. Kłamię – oto, czego mu nie mówię. Możesz mnie dotknąć – oto, czego nigdy nie powiem. Proszę, dotknij mnie – oto, co chcę powiedzieć”.

Nikt nie wie, dlaczego dotyk Julii zabija. Bezwzględni przywódcy Komitetu Odnowy chcą wykorzystać moc dziewczyny, aby zawładnąć światem. Julia jednak po raz pierwszy w życiu się buntuje. Zaczyna walczyć, bo u jej boku staje ktoś, kogo kocha. Bestsellerowa powieść, która podbiła serca czytelniczek na cały świecie.

Moja recenzja:
Główna bohatera Julia od prawie roku jest zamknięta. Dlaczego? Ja również zadawałam sobie to pytanie. Julia ma wielki dar. Jej dotyk zabija. Może jednym ruchem sprawic komu wielki ból. Wszystko zaczęło się, gdy mała Julia nie wiedząc o swoim darze dotknęła swojego kolegę, który z wielkim krzykiem upadł na podłogę. Od tamtej pory nawet jej rodzice się od niej odsunęli. Jednak w wieku siedemnastu lat dziewczyna została zaciągnięta do izolatki, w której siedzi już prawie rok. Wszystko zmienia się wtedy kiedy Warner (czyli osoba, która ją przetrzymuje) przyprowadza do niej Adama, którego ona doskonale zna. Był to jej kolega ze szkoły, który po jakimś czasie okazuje się żołnierzem Warnera. Facet postanawia wykorzystac moc dziewczyny do zabijania. Oczywiście ona od razu się nie zgadza, ale nie wie, że to nie była prośba. Adam pomaga dawnej koleżance i ucieka z nią do swego domu, gdzie mają nadzieję, że nikt ich nie znajdzie. Ja potoczą się losy Julii i Adama? Czy zakochają się w sobie? Czy Warner da im spokój?

Podsumowanie: 
Książka bardzo wciągająca, trzymająca w napięciu i na prawdę polecam czytelnikom, którzy lubią książki, od których nie da się odejśc. 

Ocena:
Okładka - 8/10. Niedawno dowiedziałam się, że zmieniły się okładki tej serii. Bardzo się cieszę, że wzięłam się za nią po tej zmianie. 
Fabuła - 9/10. Moim zdaniem fabuła jest oryginalna. Nigdy się nie spotkałam z taką tematyką.
Bohaterowie - 7/10. Niestety autorka za mało opisała bohaterów. Mało wiedziałam jak wyglądali, itp. I dlatego taka ocena.
Styl pisania - 8/10. Moim zdaniem autorka powinna dopracowac opisy bohaterów, bo tego niestety nie ma :(
Razem: 32/40. Tak jak mówiłam. Tutaj poległy opisy bohaterów, jednak pomijając nawet to mogę polecic :)

2 komentarze:

  1. Muszę po nią w końcu sięgnąć :)
    Zapraszam do mnie :)
    bookowe-love.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Sample Text